Od 1975. kada se slavni Hallberg-Rassy Mistral prestao proizvoditi pa do 1990. brodogradilište nije proizvodilo brodove ove veličine sa stražnjim kokpitom. Međutim dolaskom Germán Frersa kao glavnog dizajnera odlučeno je da se razvije novi model ove popularne veličine namijenjen obalnom i oceanskom krstarenju, s naročitim naglaskom na užitak u jedrenju. Germán je imao velikog utjecaja na konačni ishod i dizajnirao je brod koji je po svojim performansama bio bolji od svih prijašnjih Hallberg-Rassy brodova ove veličine. I tako je HR 34 postao veliki uspjeh brodogradilišta i proizvedeno je više od 500 primjeraka do 2005 godine. Rijetko koji brod je tako uspješno kombinirao lakoću i brzinu jedrenja s poznatim HR sposobnostima na velikim morima. Na neki način HR34 je započeo novu generaciju brodova, pobijedio je mnoge regate i nekoliko puta oplovio svijet.

Zamijeniti takav brod nikada neće biti lako, ali novi dizajn Germána Frersa, HR 342, se trudi i daje svega dobroga još malo više. Novi brod je još brži, sa svakim jačim refulom odlično akcelerira, a po jakim vjetrovima ponaša se gotovo isto kao i njegova veća braća. U gotovo istim dimenzijama brod je dobio dulju vodenu liniju, dulje i šire krevete i klupe, povećanu stajaću visinu, veće spremnike za gorivo i vodu,  veći kokpit s velikim spremištem. Svi su prozori veći i svi se otvaraju, što omogućuje bolju ventilaciju i čini unutrašnjost svjetlijom i ugodnijom. Veća kupaona sada omogućava i ovom modelu posebno spremište za vlažnu odjeću. Ovaj brod gotovo da nema konkurencije, jedrilica od 10 metara kojom se može sigurno ploviti svijetskim morima, a kada se vratite kući nakon dugog puta imate idealan brod za priobalno krstarenje s obitelji i prijateljima.