1/14

Konstrukcijski detalji Hallberg-Rassy jedrilica

Brodovi koje Hallberg-Rassy danas nudi nastali su stalnom evolucijom ideja i rješenja koja se su pojavljivala u zadnjih tridesetak godina, ali tipična je kombinacija tradicionalnih zanata i izrade s vrlo modernim tehnologijama.

 

Trupovi se ručno izrađuju u vlastitoj tvornici nekoliko kilometara daleko od brodogradilišta. Najmodernija prevencija osmoze, izolacija Divinycellom, donji dio s posebnim ojačanjem tako da je trup vrlo čvrst čak i u slučaju udara, kaljuža u svakom brodu. Vrhunska obrada drveta i njegova bogata upotreba je također ključna osobina i to su neke od uvijek prisutnih karakteristika, gotovo kao zaštitni znak Hallberg-Rassy branda.

 

Izvana svi brodovi imaju standardnu debelu tikovu palubu koja je ukras svakog broda, ali je i funkcionalna, kao izolacija i površina koja se manje skliže, a visoka kvaliteta tika ne zahtjeva posebno održavanje.

 

Sjedala u kokpitu, dodatna sjedala na krmi i mnogi drugi detalji manufakturno su ugrađeni u HR.

 

Pod palubom sve je od najfinijeg drveta (po izboru tik ili mahagonij), a pretinaca, ladica, ormara malih i velikih ima posvuda, gdje god su se mogli ugraditi. Preostali zidovi su pokriveni drvenim trakama, pod je drven, a vrata i kreveti gotovo su kao skulpture.

 

Mnogi vlasnici i njihovi gosti se osjećaju vrlo ugodno i toplo u takvom okruženju plemenitim drvetom.

 

Rezervoari za gorivo su od najboljeg čelika, kobilica je uvijek olovna, kormilo posebno solidno napravljeno.

Unutrašnji raspored omogućava nesmetan prolaz s jednog kraja broda na drugi. Postoje dva slobodna prostora u brodu. Jedan je kuhinja gdje se nesmetano može pripremati hrana, a drugi je prostor s navigacijskim stolom koji je smješten uz motorni prostor koji je dobro izoliran, a u njemu su smješteni i pumpe, kao i ostali sistemi, a pristup svemu je vrlo jednostavan.

Kobilica je velika i napravljena je od ljevanog željeza kako bi se smanjila ukupna težina i poboljšale performanse broda. Željezo je također mekše što je bolje u slučaju nasukavanja.

Jarbol je učvršćen s jakim potpornjem od palube do kobilice, a sartije su prićvršćene za palubu i trup broda tako da nema promjene u njihovom kutu.

Plastični trup je pojačan mrežastom strukturom kako bi se dobila velika čvrstoća i izdržljivost.

Kormilo je nakvalitetnim ležajevima, a dizajn omogućava lako skidanje.

Kobilica je pričvršćena za trup s velikim šarafima od nehrđajućeg čelika otpornim na koroziju, a iznad kobilice su tankovi za vodu i gorivo.

U kuhinji je sve lako dostupno s mnogo rukohvata. Idealno za pripremu hrane za vrijeme jedrenja.

Prostrani tuš imamrežu na podu za odvodnju, a voda odlazi van s pouzdanom pumpom tako da ne može ući u ostatak broda.

Bitve su dobro pričvršćene sa četiri jaka šarafa za palubu i to tako da ne smetaju u unutrašnjosti.

Stupići su sigurno učvršćeni s punim profilom od nehrđajućeg čelika koji ulazi u trup broda.

Sidreno spremište je projektirano da se lanac sam slaže, a električni sidreni vinč je montiran ispod palube da se izbjegne kondenzacija. Prostor iznad ima rešetku i služi za spremanje 'mokre' opreme, kao što su bokobrani.